В Держпродспоживслужбі Прикарпаття провели захід з нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів
Щороку 15 березня в Україні відзначають Всесвітній день захисту прав споживачів.
Тож цьогоріч в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області уже традиційно провели захід з метою привернення уваги суспільства до необхідності дотримання законодавства про захист прав споживачів, зокрема в період воєнного стану.
Участь в заході взяли працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами, начальники районних управлінь/відділів, працівники консультаційних центрів Головного управління (в онлайн режимі), представники засобів масової інформації.
Керівник Головного управління Роман Гурський у своєму виступі зазначив, що повномасштабна війна внесла зміни в усі сфери суспільного життя, позначилась на законодавстві, в тому числі у сфері захисту прав споживачів. Зокрема, на період дії воєнного стану в Україні заборонили проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю). В цих умовах Депржпродспоживслужба знайшла альтернативні шляхи та способи захисту їхніх прав, зосередивши значну увагу на розгляді звернень громадян консультаційними центрами на місцях, а також досудового вирішення споживчих спорів – робота так званої «платформи примирення».
Начальник управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Олександр Грибик подав детальний аналіз роботи управління та консультаційних центрів за 2022-2023 роки, зупинився на шляхах та заходах реалізації «Регіональної програми захисту прав споживачів 2023 – 2024 роки на Прикарпатті», серед яких:
- проведення моніторингу суб’єктів господарювання в сфері торгівлі, робіт, послуг та регульованих цін щодо дотримання законодавства про захист прав споживачів та державних регульованих цін;
- обстеження та вивчення ринків нехарчової продукції та моніторинг продукції, яка може бути небезпечною та/або становити загрозу здоров’ю, життю споживачів;
- дослідження рекламоносіїв на території області та вжиття заходів щодо припинення порушень;
- організація та проведення «круглих столів» на базі органів місцевого самоврядування за участі представників бізнесу, громадських організацій;
- розробка та впровадження навчального проекту «Я знаю все про права споживача» на базі профтехосвітніх закладах області;
- проведення навчально-тренінгових заходів для спеціалістів консультаційних центрів та «Платформи примирення».
Держпродспоживслужба завжди готова до діалогу, співпраці та надання в межах повноважень необхідної консультаційної та правової допомоги громадянам, представникам бізнесу та органів місцевого самоврядування.